2012. július 1., vasárnap

Kánikula

Arra gondoltam ma, milyen jó lenne ebből a melegből valahogy tartalékolni egy kicsit, begyűjteni a napfényt és télen meg -amikor hiányzik- elővenni.  :)
A diólikőr készítéssel Te is csapdába ejtheted a napsugarat és a nyár ízét. Nincs vele sok munka, csak sok türelem kell, mert csak karácsonykor iható.
10-12 szem zöld diót megmostam, felvágtam (érdemes gumikesztyűt használni, mert nagyon fog) egy zárható üvegbe tettem és ráöntöttem jó 1 liter pálinkát. (Tavaly vodkát meg konyakot használtam.) Most 5-6 hétig napozik, néha ha arra járok kicsit megrázom, aztán majd dobok bele fűszereket is: szerecsendiót, csillagánizst, kis rúd fahéjat, szegfűszeget talán majd gyömbért is. Pár hétig érlelem tovább ezekkel és legvégül majd a cukorszirup is belekerül. Ősztől már leszűrve sötét, hűvös helyen pihen majd és érlelődik karácsonyig. Igazából nincs sok munka vele, csak az tart sokáig, amíg elkészül. De megéri! :)

 Abban a pillanatban, ahogy ráöntöttem, a zöld dió halványzöldre színezte a pálinkát.

 2. nap

3. napra már méregzöld (később barna lesz)

Ha szereted a teákat, most gyorsan készíthetsz. Persze azért szükséges hozzá alapanyag. Hozzám a kertbe pár éve beköltözött a citromfű, már nem emlékszem honnan :) olyan jól érzi magát, hogy mindenfelé nő. A menta is elég hamar el tud szaporodni. A citromfű, menta is egy nap alatt zörgősre száradt ebben a kánikulában. Az első adag már a zsákban van. Télen finom tea lesz belőle. Egyébként nem csak finom, jótékony hatású is.
 Szellős helyen, tűző napon, fehér vászonnal letakarva, néha átforgatva ebben a nagy melegben egy nap alatt zörgősre száradt a citromfű.


 Az első adag már a vászonzsákban és alatta kiterítve a frissen levágott citromfű.

 Csinos kis zsákocska lett belőle. :)

És még a kovászos uborka is rekord idő alatt, másfél nap alatt elkészül  ebben a nagy melegben
A kapor és a fokhagyma innen nem látszik, de higgyétek el, benne van! :)
 

Nincsenek megjegyzések: