2012. szeptember 16., vasárnap

Diólikőr

Jelentem a diólikőr készítése az utolsó fázisba lépett!  :)

A likőrkészítésről írtam már korábban is itt és itt.
Még júniusban szedtem pár szem zöld diót, feldaraboltam és leöntöttem gyümölcspálinkával, aztán lezárt üvegben ment a napra. Naponta kicsit megrázogattam. Pár héttel később néhány fahéj rudat, csillagánizst, szegfűszeget, kávészemet és gyömbért dobtam az üvegbe és a "katyvasz" napozott tovább...

Most hogy beköszöntött a hűvösebb idő eszembe jutott, hogy ideje behozni. Kevés vizet felforraltam, feloldottam benne valamennyi cukrot, majd lehűtöttem és összeöntöttem a fűszeres alkohollal.
Leszűrtem és üvegekbe töltöttem, most már a pincében, hűvös helyen érlelődik tovább. Karácsonyra szépen letisztul és nagyon finom lesz!
Azért írok ilyen "egzakt" mennyiségeket, hogy kevés, néhány, valamennyi... mert most nagyon érzésre készítettem a likőrt, ellentétben a tavalyival, amikor pontosan méregettem, aztán mégis kaptam a megjegyzéseket.  :)
Egyetlen problémám, hogy a megmaradt fűszeres-alkoholos zöld diót, nincs szívem kidobni, annyira finom illata van.
Viszont még nem találtam ki, hogy mit kezdhetnék vele...    lehet, hogy öntök rá alkoholt... :)



Nincsenek megjegyzések: