2012. január 3., kedd

SK

Az idén - vagyis most már tavaly - karácsonyra végre megint készítettem ajándékot saját két kezemmel !  Régebben gyakrabban előfordult, de az utóbbi években valahogy leszoktam róla. Vagyis ez így nem teljesen igaz, mert a gyerekekkel készített mézeskalácsok azért csak elkészültek minden évben. Bár régebben a finisben gyakran magamra maradtam éjjel a romok között, de ma már teljesen önállóak a lányok és egyedül is elkészítik! És nemcsak a mézeskalácsot! Na jó, időközben eltelt pár év és szinte felnőttek! :)
Igazából az első "project" már a nyáron kezdődött, Szentivánkor! Ugyanis akkor kell leszedni a zöld diót a dió likőrhöz. Még soha nem készítettem ezelőtt, de akkor valahol hallottam róla és utána néztem a neten, hogy is készül. Elolvastam pár receptet, aztán megcsináltam a saját verziómat!
Végül is nem egy ördöngösség, csak egy kis odafigyelés és nagyon sok türelem kell hozzá, mivel csak karácsonyra készül el.  Az eredménnyel nagyon elégedett vagyok, nagyon finom lett, bár egyesek kifogásolták az "alacsony" alkoholtartalmat! :)
Még csomagolást és címkét is terveztem hozzá!





Szintén új vállalkozás volt a bonbonkészítés: szárított gyümölcsöket érleltem pálinkában - aszalt szilva, barack, alma, körte, mazsola és a legfinomabb a vörösáfonya! - aztán kis kockára vágott marcipánnal összegyúrtam kis golyóvá és meleg csokiba mártottam. Elég pepecs munka volt, de irtó finom lett. Na jó, nem lettek túl szépek, de hát kézműves munka!
Természetesen ehhez is készült címke!  
PASZAT = Pálinkában érlelt ASZALT gyümölcs

 


Újra elővettem a kötőtűket is és készült egy manósapka is! A hozzá utólagosan megrendelt kesztyűk készítése még folyamatban... a fonalat már megvettem :)


És végül a pár perc alatt elkészített ajtódíszek, szalag a fiókól, örökzöld ágak és toboz a kertből, bogyós ág a szomszédéból...    :)




Nincsenek megjegyzések: