2012. augusztus 24., péntek

Liliomkert

Így hívják azt a  termelői piacot, ami a Káli-medence szélén, Káptalantótiban, a Zánka felé vezető út mellett található.  Ugye, milyen szép neve van?
Még tavaly olvastam vagy hallottam róla valahol és el is akartam menni, de csak ezen a nyáron jutottam el. Vasárnaponként (vasárnap = vásár-nap :) a helyi és környékbeli termelők zöldség-gyümölcsein kívül házi sajtok, tej, szörpök, lekvárok, mézek, kézművesek, ékszerkészítők, régiségkereskedők, kovács, fafaragó és a nagymamák házi süteményei, előző este vagy talán aznap kora reggel készített különféle rétesei várják a látogatókat. A konyakos-szilvás rétes nagyon finom volt :) - ezelőtt még csak nem is hallottam ilyenről! 
Még szarvasgomba-árust is találtam, aki nemcsak szarvasgombát, hanem ezzel ízesített fűszerolajat és kolbászt is kínált, sőt még szarvasgombás recepteket és tárolási javaslatokat is megosztott az érdeklődőkkel. Elmesélte, hogy ők kutyával keresik a szarvasgombát, a disznó is megtalálja, de tőle nehezebb elvenni, mert egyből megeszi. :)
A gyerekeknek kikészített kis fajátékok és a kis színpadon Gryllus Vilmos műsora igazán vásárivá tette a hangulatot. 

Ha valaki a környéken jár valamelyik vasárnap,  ki ne hagyja! 
Ugye, Kriszta?  :)

Ez az barackforma-süti hihetetlenül finom!



 házi szörpök

illatos szappanok


 zsákmány  :)





 Kitalálod miből készült?


a szarvasgomba


Ezeket a fotókat a "kreások" biztosan ismerik már...



A régiségkereskedőknél kincseket is találhatsz  :)


Nincsenek megjegyzések: